.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نامه ای به اسحاق جهانگیری:
یوسف نژاد برای تحقق منطقه آزاد دست به دامان معاون اول رئیس‌جمهور شد
شمال نیوز: نماینده مردم ساری و میاندورود از اسحقاق جهانگیری طی نامه خواست که انتخاب منطقه آزاد تجاری و صنعتی را در هیات دولت مطرح کرده و مقدمه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند.
یوسف نژاد برای تحقق منطقه آزاد دست به دامان معاون اول رئیس‌جمهور شد

شمال نیوز: نماینده مردم ساری و میاندورود از اسحقاق جهانگیری طی نامه خواست که انتخاب منطقه آزاد تجاری و صنعتی را در هیات دولت مطرح کرده و مقدمه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند.

به گزارش شمال نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از اسحاق جهانگیری طی نامه‎ای خواست که انتخاب منطقه آزاد تجاری و صنعتی را در هیات دولت مطرح کرده و مقدمه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند، که متن این نامه به شرح زیر است.

برادر ارجمند جناب آقای اسحاق جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور
باسلام و تحیات الهی

احتراما، سفر اخیر جناب عالی به استان مازندران و بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی استان، نویدبخش توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مازندران است. بنده این سفر را فرصتی مغتنم دانسته و امیدوارم نیازها، ظرفیت‌ها و چالش‌های مازندران به‌عنوان استانی تاثیرگذار با خدمات فراوان ملی به شکل مناسبی در اختیار جنابعالی قرار گرفته باشد.

لذا شایسته و ضروری می‌دانم توجه جنابعالی را به یکی از ظرفیت‌های بزرگ و مهم استان، یعنی بنادر آن جلب کنم. مازندران علی رغم دارا بودن بسیاری از شاخص‌های مورد نیاز برای ایجاد منطقه آزاد تجاری -صنعتی همچنانی از این حق طبیعی محروم مانده و با توجه به بازار بزرگ روسیه و آسیای میانه و نقش پر رنگ مناطق آزاد تجاری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پویایی اقتصادی، درنگ بیشتر در ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی در این استان را جایز نمی‌دانم.

در سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به مازندران ،بحث منطقه آزاد تجاری – صنعتی مطرح شد اما بنا به دلایلی نامعلوم در دستور کار قرار نگرفت و فرصتی بزرگ و مغتنم در این باب از دست رفت.

بنده سفر جناب عالی به استان را ادامه همان سفر هیات دولت تفسیر می‌کنم و انتظار دارم در یک سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید، استانی که بیشترین رای را به گفتمان دکتر حسن روحانی داده است از این حق طبیعی و ضروری بهره‌مند گردد.

سه بندر در استان مازندران با شخصیت زیر مشغول فعالیت می‌باشند:

بندر امیر آباد: با ١٢٠٠ هکتار زمین خریداری شده و ٨٠٠ هکتار زمین در دست خرید، ١٥ اسکله، ٣/٤٨٦/٩٧٩ تن تخلیه و بارگیری در سال ١٣٩٤ ف ٤٠٠٩ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ١٨ سال قدمت و تعداد ٨١٧ فروند کشتی پهلو گرفته در سال ١٣٩٣.

بندر نوشهر: با ٤٤ هکتار وسعت، ١١ اسکله ، ٧٤٤/٠٣١ تن تخلیه و بارگیری در سال ٩٣، ٧٦ سال قدمت و تعداد ٢٧٥ فروند کشتی پهلو گرفته در سال ١٣٩٣.

بندر بابلسر: با ٦٠ هکتار وسعت، ٢٧٩/٩٥١ تن تخلیه و بارگیری در سال ٩٣، ٢٥٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ٩ سال سابقه و تعداد ٨٨ فروند کشتی پهلو گرفته در سال ١٣٩٣.

کارشناسان ذی ربط با توجه به جمیع جهات و مشخصات فنی، جغرافیایی و زیر ساختی، بندر امیر آباد را شایسته‌ترین بندر استان برای بدل شدن به منطقه آزاد تجاری – صنعتی دانسته و برخی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن را به قرار زیر بر می‌شمارد:

همجواری با بندر نفتی نکا
همجواری با کشتی سازی صدرا
همجواری با پایانه نفتی شمال کشور
همجواری با نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا
همجواری با فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و گرگان
بر خورداری از زیر ساخت های حمل و نقل مدرن و چند وجهی
پایلوت غله در شمال کشور
بزرگترین بندر نسل سوم در شمال کشور
سومین بندر کشور به لحاظ وسعت
دسترسی آسان به بازار ٣٠٠ میلیون نفری کشورهای حوزه CIS
برخورداری از ٩٨ درصد سهم صادرات بنادر مازندران
برخورداری از ٨٨ درصد سهم واردات بنادر شمال کشور
و….

عنایت می‌فرمائید که محرومیت مازندران از داشته منطقه ویژه اقتصادی – صنعتی در واقع نشانه مظلومیت آن است. بنابراین با توجه به نام گذاری سال ٩٥ به عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و با عنایت به ظرفیت‌های بالای مازندران و نقش انکارناپذیر آن در اقتصاد کشور و اهتمام دولت برای رونق اقتصادی و افزایش تراز تجاری کشور، درخواست دارم که انتخاب منطقه آزاد تجاری – صنعتی را در هیات دولت مطرح کرده و مقدمه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را فراهم نمائید.

در این رابطه مجمع نمایندگان استان مازندران نیز همسو و هم جهت با نظرات کارشناسی ارگان‌های ذیربط در مکان یابی مناسب از هر گونه کمکی دریغ نخواهند نمود.

از دستور مساعدی که صادر می‌فرمائید تقدیر و تشکر دارم.

علی اصغر یوسف‌نژاد
نماینده مردم شریف ساری و میاندورود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اسماعیلی حاجیکلایی 24 مرداد 1395
دست آقای دکتر یوسف نژاد درد نکند انشاءالله موفق باشند
رمضانی گرنامی 24 مرداد 1395
درود بر آقای یوسف نژاد عزیز.الحق و الانصاف ثابت کردی که با دیدی بلند و فکری روشن پیگیر توسعه و پیشرفت استان هستی. با توجیهات و دلایل کارشناسانه محور و راستین ثابت کردی که نقطه جغرافیایی مهم نیست این منافع استان است که باستی محقق گردد. حال این منافع چه در غربی ترین نقطه استان باشد و چه در شرقی ترین نقطه چه در شمالی ترین نقطه باشد و چه در جنوبی ترین . بار دیگر به نوبه خود به عنوان شهروند مازندرانی از زحمات آقای یوسف نژاد تشکر و قدردانی میکنم.
نورd 23 مرداد 1395
آقای یوسف نژاددستت درد نکنه خواهشا تاآخرقضیه وتارسیدن به حصول نتیجه زحمتتان رابکشید.ممنونم
نجفی 25 مرداد 1395
سلام دست آقای دکتر یوسف نژاد درد نکند امیدوارم با ارتباطات و پشتکاری که از ایشون سراغ داریم پیگیری جدی داشته باشند تا به ثمر بنشیند
ساروی 24 مرداد 1395
واقعا دکتر یوسف نژاد یک وزنه و ظرفیت برای کل استان هستند و امیدوارم که استان مازندران از وجود ایشان و قدرت و نفوذ کلام و بیان ایشان نهایت بهره را ببرد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.